merkregistratie

Als je een product lanceert, doe je er verstandig aan het merk van dat product te registreren. Zo stel je de productnaam veilig van het gebruik door een ander en kan je bij inbreuk hiertegen optreden. Je kan een merk in de Benelux registreren (bij het BBIE), maar ook op Europees (bij het OHIM) of Internationaal niveau (bij het WIPO).

candy-crush
4 februari 2014

Candy, het nieuwste en zoetste merk in App-land

Candy is vanaf nu een beschermd merk. App-ontwikkelaar King heeft afgelopen week het woord als merk geregistreerd. King is ontwikkelaar van de populaire en mierzoete game Candy Crush Saga, waar spelers rijen snoep moeten wegspelen. Voor Europa bezat King al het alleenrecht op het gebruik van het woord. King laat er geen gras over groeien…

pinterest2
26 januari 2014

Geen Pinterest meer in Europa?

Kunnen Europese gebruikers niet langer pinnen op Pinterest?! Als je de artikelen rondom de OHIM zaak tussen Pinterest en Premium Interest moet geloven is het voor Pinterest in de toekomst niet meer mogelijk haar diensten onder de naam ‘Pinterest’ aan te bieden. De Europese rechten hierop zouden namelijk in handen zijn van Premium Interest, een…